خرما منبعی غنی از انرژی

خرما به‌عنوان منبع خوبی برای انرژی، قند و فیبر شناخته می‌شود. مواد معدنی ضروری بدن نظیر کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و روی را نیز می‌توان با مصرف خرما تأمین نمود.

حاوی ویتامین‌هایی نظیر تیامین، نیاسین، اسیدفولیک، ویتامین A و ویتامین K است.

خرما باارزش غذایی بالای خود در بدن جذب‌شده، احساس گرسنگی را فرومی‌نشاند و از پرخوری در وعده‌ی افطار جلوگیری می‌کند.

مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

مصرف خرما برای بهبود سلامت کبد و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید می‌باشد.

پتاسیم در این میوه به میزان قابل‌توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای عملکرد صحیح عضلات و اعصاب ضروری است.


مطالب مرتبط:

https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-dates

1 thought on “خرما منبعی غنی از انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *