ورزشکاران کمتر قهوه بنوشند

گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌ گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب وجنوب شرق آسیا است.

مقادیر بالای کافئین، منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و افزایش وزن  می‌شود.

قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم می‌باشد که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون نقش دارند و ازاین طریق نیز دیابت را کنترل می‌کنند.

کافئین سرعت ازبین رفتن دوپامین در مغز (عامل بروز بیماری پارکینسون) را کاهش می‌دهد و از عوامل مبارز با این بیماری شناخته می‌شود.

کافئین قهوه همچنین نشاط آور است و گاها برای تسکین سردرد موثر می‌باشد.

کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود.

خواص مراقبت برروی کبد و کاهش خطر ابتلا به بیماری کلانژیت(بیماری کبد)

مقابله با برخی از سرطان‌ها مثل سرطان کبد

کاهش احتمال بروز سکته ی قلبی

خاصیت تب بری

آرامش بخش و انرژی زا

قهوه بر روی مغز ، قلب ، کاهش وزن و لاغری ، مو ، سنگ صفرا ، حملات آسمی ، افسردگی ، خستگی و آلزایمر تاثیرات مثبتی دارد.

قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد و دفع مایعات بدن غلظت مخاطی سینوس‌ها را بالا برده و در تشدید بیماری سینوزیت بسیار مؤثر است.

خوردن قهوه به صورت زیاد باعث دفع کلسیم از بدن و در نتیجه رسوب کردن آن در کلیه‌ها و ایجاد سنگ کلیه می‌شود، بنابراین افراط در آن می‌تواند برای کلیه‌ها مضر و سنگ‌ساز باشد.

قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود و افراد مبتلا به پرفشاری خون در برابر آن آسیب پذیرترند.

تا حد چشم‌گیری بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و باعث اختلال درخواب می شود.

مصرف بیش از حد قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد.


مطالب مرتبط:

https://www.healthline.com/nutrition/coffee-good-or-bad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *