🔸بادام به دو صورت بادام تلخ (به انگلیسی Bitter Almond) و بادام شیرین (به انگلیسی sweet almond)در طبیعت یافت می‌شود.

✅ اسیدهای چرب غیراشباع و  آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادام به سلامت قلب و جلوگیری از  بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.
✅ همچنین ویتامین E موجود در بادام به سلامت شرایین و کاهش التهاب کمک کرده و از سکته مغزی پیشگیری می‌کند.
✅ بادام حاوی ریبوفلاوین و ال-کارنیتین دارد که فعالیت مغز را افزایش داده و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند.
✅ بادام یکی از مغزیجات مفید برای سم زدایی کبداست که به درمان کبد چرب کمک می‌کند.


‍✅ بادام حاوی مقادیر بالای مس، آهن و ویتامین است که برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید می‌باشد.
✅ بادام منبع غنی از مواد معدنی از جمله کلسیم،منیزیم و فسفر است که به حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.
✅ بادام غنی از فیبر است و می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.
✅ پتاسیم موجود در بادام به تنظیم فشار خون کمک کرده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
⛔️ توجه کنید که مصرف زیاد بادام به دلیل مقادیر بالای ویتامین E عوارض از جمله اسهال، نفخ شکم، تاری دید، سردرد و سرگیجه و بی حالی را ایجاد می‌کند برخی افراد ممکن است با مصرف بادام واکنش‌های آلرژیک مانند خارش و مشکل تنفسی را نشان دهند.

💐💐#ویژه_نامه_نوروز💐💐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *